måndag 10 november 2014

Jul är här / Boże Narodzenie?

Jag fick en liten chock idag när jag kom in i huset på morgonen. Jag var borta den helgen och man kommer in i mitt rum utifrån så jag fick inte se hur hela huset förvandlades under helgen. Det blev en stor julgran och massor med juldekorationer överallt, jag har inte sett så mycket i hela mitt liv. Till och med i toan. Familjen säger att det är framför allt på grund av pojken som bor i huset men generellt sett alla verkar mycket mer fixerade på julen här än på många ställen i Europa. Spännande men också konstigt för dekorationerna är med snö, renar och allt annat som inte hör till landskapet här. Lustigt och förvirrande när det är 11 november och dessutom sommar ute!

Några blandade bilder som bonus:

Teatro Nacional, en pärla i San Jose. Zdarzają się też ładne rzeczy w San Jose. 

Julgranen. Choinka. 

Jag råkade dansa på det här stället. Skulle aldrig tro det! Zdarzyło mi się zatańczyć w tym miejscu. Sama w to nie wierzę!

Krater av vulkanen Poás där bakom molnen, jag har inte träffat någon som har verkligen sett den men det luktar vulkan!
Za chmurą krater wulkanu Poas. Jeszcze nie spotkałam nikogo, kto go faktycznie widział, w każdym razie pachnie wulkanem!

Molnskogen! Las mglisty.


Fjärilen representerar djurvärlden i det här inlägget.
Motyl reprezentuje dzisiaj świat zwierząt.


Dzisiaj obudziłam się i doznałam małego szoku. Nie było mnie przez weekend w domu, a wejście do mojego pokoju jest od zewnątrz, także dopiero rano zdałam sobie sprawę z tego, że dom doznał bożonarodzeniowej metamorfozy przez weekend. Wielka choinka plus niesamowita ilość świątecznych dekoracji, w życiu tyle nie widziałam w jednym domu, włączając toaletę (świąteczna nakładka na spłuczkę, na klapę, zasłonka do prysznica w mikołaje i parę reniferów na ścianach). Rodzina mówi, że to ze względu na domownika sześciolatka, ale mam wrażenie, że ludzie ogólnie świrują tu znacznie bardziej na punkcie świąt niż w wielu miejscach w Europie. Ciekawie, ale też strasznie dziwnie, bo wszystkie dekoracje są ze śniegiem, reniferami i wszystkim, co obce dla tutejszej kultury i klimatu. Trochę śmiesznie i czuję się skołowana tym wszystkim, szczególnie, że jest 11 listopada i jak dla mnie jest lato!